Počet zobrazení stránky

úterý 18. listopadu 2014

Karak - tentokrát jinak I. část (Dystopky)

Asi před třemi(?) lety jsem přestal hrát Warhammer 40000. Hrál jsem celkem asi 6 let a bylo to skvělé období. Účastnil jsem se nejrůznějších akcí, turnajů, sám jsem turnaje organizoval. Poznal jsem spoustu lidí a kamarádů. S některými jsem v živém a aktivním kontaktu doposud.

Mezi jednu z akcí patřil turnaj Karak! Byla to top akce! Nejlepší, nejznámější, nejmasovější, nejprestižnější akce 40K tehdy u nás. Alespoň tak jsem to vnímal a atmosféru této akce jsem si užíval maximálně.

Rybníkova armáda - Los Marinos

Tuhle hru jsem prohrál... typické

Ale vše dobré a krásné jednou končí. Opustil jsem vody ovládané bandou z GW a vrhnul se do nových a nepoznaných končin... různé hry, pokusy, slepé uličky...

Poslední asi rok a půl se snažím hrát hru Dystopian Wars. Velice zkratkovitě tuto hru můžu popsat jako námořní a letecké bitvy mezi křižníky, bitevními loděmi, letadly atd. atd. a to vše zasazené to světa steam punku.



Hra je to chytlavá a příjemná. Řinčí u ní naše mužská ega a metáme kostky všude po stole. Snažíme se vymyslet nejúčinnější taktické tahy a přivádíme k životu nejroztodivnější strategie. Proklínáme herní bohy - to když nám kostky nepadnou. Prostě super zábava. :-D

Dystopian Wars je hrou turnajovou. A Karak - akce pro pravověrné hráče Warhammer 40000 - nám propůjčil v zadní části tělocvičny prostor pro několik stolů (díky Jindro). Po 3 nebo 4 letech jsem se znovu ocitnul na akci Karak. Musím říct, že jsem měl velmi smíšené pocity a bylo to pro mne poměrně emocionální. Byl jsem velmi překvapen, jak se počet stolů 40cítkařů zmenšil. To jsem nečekal a byl jsem mírně šokován. Určitým způsobem mi to bylo líto. 

Karak 2010 - odhaduji 4 řady stolů a až dozadu

2014 - 3 řady, půl tělocvičny. Smutné. Bylo mi to líto.
Včera jsem začal psát tento článek a již musím něco poopravit. Dnes jsem se dozvěděl, že na Karaku bylo málo hráčů z naprosto jiného a velice "vážného" důvodu. Karak byl prý vyhlášen jako FULLPAINT turnaj. Ve skutečnosti je prý komunita stejně silná jako za starých dob. Tedy přeji hodně úspěchů.

Zpět k Dystopian Wars a Karaku. V zadní části tělocvičny byla řada herních stolů pro naše "lodičky".

Stoly pro Dystopky
Dnes již do značné míry známé ikony "Shadowulf" a jeho družice "Hubaj" (říká se mu Filip), připravili pohodu asi pro 12 hráčů. 3 klasické hry, jejichž cíl byl určen taháním karet s misemi a dvě speciální hry. V nich se hrálo o obsazení neutrálního ostrova a o kontrolu dvou objectivů na hrací ploše.

Tento ostrov bylo nutno obsadit. Typhus mi dával děsnou čočku
a jediná možnost jak získat aspoň jeden bod bylo ostrov potopit.
Tímto se Typhusovi omlouvám, protože tu hru mohl perfektně vyhrát.
A jen pro zajímavost, všichni z Warapple ostrov "potopili"... :-)
Shadowulf a Hubaj sloužili nám - v pravidlech slabším - jako studnice moudrosti a poradní orgán. Hubaj nás zásoboval vynikajícími marokánkami. Z obou bratří v triku sršel humor a dobrá nálada. 

Hubaj

Hráčů se sešlo 12. Pár lidí z Prahy, Brno reprezentoval Anubis, 3 z Jablonného... Pardubice? Hradec? Všechno fajn lidi. Nebyla cítit žádná křeč. Přišli jsme si zahrát. Co si tak pamatuji na herních stolech jste mohli potkat: 4x Russian Coalition, 2x Kingdom of Britania, 2x Covenant of Antarctica, 2x League of Italian States, 1x Federal States of America a 1x |Empire of Blazing Sun. Fullpaint nebyl povinný.

Russian Coalition
KoB vs FSA
Časový limit na jednu hru byl 2:30 h. To se mi zdálo málo a bylo jasné, že se budeme dostávat do skluzu. Vše se podařilo odehrát tak, že ony prodlevy nakonec ničemu a hlavně nikomu nevadily.

Moje první hra byla s Danem. On hrál RC a já KoB. Cíl mise si už vůbec nepamatuji. Byla to moje první hra proti RC. Dan byl maximálně v pohodě. Hru jsem si užil. Nic jsme zbytečně nehrotili. Vše se neslo v příjemné náladě.

Dan
Druhá hra proti FSA. Úkolem bylo obsadit dva objectivy na herní ploše. Bcon a hra s ním byla asi nejvysmátější. Hláška střídala hlášku a mne teď napadá, jestli to nebyl nějaký druh boje proti ukrutnému nepříteli KoB. Bcon mi vyhrožoval sypáním čaje do oceánu a vůbec to bylo veselé. Moc jsem se neusmíval na jeho dreadnought. Velký a masivní kus resinu. V první části se hra zdála býti v režii mých kostek a vynikajících taktických schopností. Docházelo k epickým událostem, kdy se mi povedlo vyštítovat 21 hitů tak, že z toho nebylo nic nebezpečného.
V půli se to zlomilo. Přestalo to padat a komodor KoB začal sekat chybu za chybou. Konec hry - Bcon dreadnoughtem pevně držel jeden objective, u druhého jsme se tísnili oba.

Prostřední dvojice - Bcon a Rybnik
3. hra - Goro a opět RC. Po dvou pohodových hrách jsem narazil na Gora. Hned na začátku jsem byl překvapen, jak narozdíl od dvou předchozích hráčů bere hru "relativně" vážně. Nejprve jsem byl mírně zaskočen, ale pak jsem si uvědomil, že je to super. Goro chtěl férovou hru palec sem palec tam... to prostě neplatilo (a i když to nebyl úmysl - spíš mé lajdáctví, chvilku jsem se cítil trapně). Uvědomil jsem si, že každý ke hře přistupuje jinak, Každý to jinak cítí a byl jsem na závěr Gorovi vděčný, že mi dal lekci v tom, že na turnaji mohou být Dystopky něco víc, než "jen" hra. A jen tak mimochodem... dostal jsem čočku... :-)

Zde ještě netuším, jakou čočku od Gora dostanu...
A soboty je konec. Celá banda vyrazila kamsi do hospy na večeři, něco málo keců a povídaní, nějaké to pivo. Prostě zábava. Bylo to super a užíval jsem si to. Nevěděl jsem kam dřív. Z jedné strany Dawe, Anubis, Dregrug. Na druhé straně Shadowulf, Hubaj, Typhus a ostatní... přejdi Jordán!

Neděle příště!


2 komentáře:

  1. Ne, Vojto, je nás (hráčů 40k) VÝRAZNĚ míň. Však když jsem se na vás přišel podívat, tak minimálně polovina z vás v roce deset seděla u těch stolům které máš v první fotce.
    Nemluvě o tom, že samotná hradecká komunita dostala mnoho ran. Aktuálně jsme tu tak čtyři, možná ještě dva nováčci.
    Osobně mám 40k pořád rád a rád ji hraji i maluji. Ale je pravda, že mnohem častěji než dřív zvažuji, že už mě organizování akcí neobohacuje. Příští rok zmizí velký GH a čert ví, jak to bude se samotným Karakem.

    OdpovědětVymazat