Počet zobrazení stránky

čtvrtek 5. prosince 2019

Rybnik vs. Ohm



Hra s Ohmem byla velice zajímavá a doufal jsem, že hra s Ferenczym mne dostatečně poučila a že i díky tomu moje šance a výhru budou vyšší.

V podstatě od soboty večer, kdy bylo známo párování, jsem slýchával vyjádření, že hra s Ohmem bude opravdový oříšek, protože má svůj Gene Cult + Garda dobře a silně postavené a že to u mí i zahrát.

Informace, které jsem získal, byly jasné. V prvním a druhém kole bude mít na stole dva Lemany a něco málo Gardy - pěchota, mortary - jeden, dva a že pokud bych byl jó borec a smázl mu to před jeho Deep Strikem, dám mu wipe.

Ohm hrál:


Já jsem hrál 1x Chaptermaster, 2x Lajtnant, 1x Kapitán, 2x Intercesoři po 6, 3x klasičtí Scouts - každý po 6, 1x Sniper Scout po 6, 3x Dreadnought TLC/ML, 1x Aggresors po 5, 1x Reivers po 6, a 2x Devastators - dohromady 4x LC, 3x ML, 1x HB a v každé 3x SM a Cherub.

Úplně prvotní idea byla taková, že to zahraju jako proti každí běžné CC armádě, nebo armádě, která je z části CC. Tzn celou moji armádu co nejdále od nepřítele, na hranu stolu, nahečmat k sobě. Ale pak jsem tak nějak přemýšlel jak většina těchto her dopadla. Naposledy v předchozí den proti Dostíkovi (prohra) a Ferenczymu (výhral jsem, ale notně jsem si to komplikoval).

V noci jsem se snažil spát, ale párkrát jsem se probudil (Lukáš Maryško to asi neví, ale fakt chrápe😂), no a než jsem znovu usnul, tak jsem se chvilku zamyslel nad tou ranní hrou.

Ráno jsem vstal a už jsem měl plán. Deploy bude dopředu, na hranu mého deploje a scouts do území nikoho a hrrr se vším dopředu! Roztáhnout se tak nějak hezky všude, kde to půjde. Eliminovat prostor, kde by mohl Deepstrikovat.

Hra začíná, deploy - hraje se na délku stolu, nevím, jak se to přesně jmenuje. Hrajou se klasicky objectivy s kartičkama a uprostřed herní plochy je objective, který může zabrat HQ (celkem 3 různí HQ), před hrou k tomuto úkolu označení.

Terén mi přeje. V podstatě uprostřed stolu je velká ruina s mega bejzou, takže mrtě cover. 

Deploy probíhá po celých armádách a já umisťuji armádu první.  Chci se držet svého nočního plánu. Snažím se hlídat si díry v No Deepstrike zónach. Víceméně se mi to daří. Pokouším se nějak rozumně rozložit jednotky, aby pro případ, že se u nich někdo objeví, mohli i něco udělat. Důležitým ponaučením je "klipování" a proto rozmísťuji modely v předních řadách pokud možno tak, aby mě Jakub nemohl loknout v CC.

Jako druhý deplojuje on. Má tam dva Lemany, nějakou gardu a mortary. Lemany si umísťuje přesně tak, aby na ně bylo co nejméně vidět Dreadnoughty a celkově vším co je AT.

Hra může začít. Zaplatím 2CP a ještě před bitvou repozicuji až tři jednotky. Beru všechny Dreadnoughty a dávám je na pravé křídlo, kde se jim otevře přímý pohled na oba Lemany. Myslím, že se mu to nelíbilo.



Mám pocit, že jsem začínal. V prvním kole mu mažu Dreadnoughtama prvního Lemana a naťukávám druhého. Použil jsem stratagem, kdy kolem Dreadyho je bublina 6" na reroll hitrollů. Mažu mu jednu jednotku troop a tím to asi končí. Schoval si to tak, aby přežil do druhého kola. On se mi v prvním kole pokouší redukovat screeny ze Scouts.

Ve druhém kole ruším druhého Lemana a opět někde ozobávám něco z jeho troop. Během prvního i druhého kola se postupně valím dopředu a roztahuji se po herní ploše, zabírám ji větší část než on. 

Přichází Ohmova fáze. Odpohybuje něco málo modelů a připravuje si Deepstrike. Upozorňuje, že je to jeho nejdelší fáze hry, chápu a respektuji. Není problém, času dost. Posléze na moje levé křídlo, blízko ke Scouts a Intercessors DSkuje 20 Acolytes s flamery, vedle nich - z mého pohledu vpravo, čelem proti dalším Scouts a za nimi stojícím Devastátorům a v pozadí Aggresorům, hází hádám desítku s velkejma flexama a dále nějaký charakter, který umí vypnout Overwatch. Na pravém křídle mám další Intercessory, za nima Reivery a zcela vpravo 3 Dready. To je tuším vše. Proběhne nějaká lehka střelba. Moc mi toho neumírá, začíná charge do CC.

Proti charge Flexařů použiji stratagem o společném Overwatch + pochopitelně reroll všech hodů na hit a 1 na wound. Flexaři jsou notně zredukováni a nezdají se býti až tak nebezpeční. Mám pocit, že provádím i Overwatch na ty Flameristy.

V následujícím CC si nevybavuji, že by se dělo něco extra, mám pocit, že mi sejmul jedny Scouts a obyčejné píšky od Devastátorů. Vracím a jelikož mám za Shock Assault útok navíc, mám pocit, že mu taky někoho zabíjím.

Ovšem Jakubovi se povedl jeden husarský kousek a to když přiběhl blíž k Dreadům s čáryfukem. Zakouzlil a jednoho Dreadyho mi ovládnul a zastřelil jednoho Aggresora. V dalším kole to zkusil opět. To už jsem byl blíž s Chaptermasterem, který měl Sanctic Halo a tak mohl denyovat. Ovšem mojí chybou bylo, že jsem Ohma s výbavou Chaptermastera neseznámil. Uznal jsem za vhodné aby si to zakouzlil bez mého deny a opět Dreadyho ovládl. Je zřejmé, že kdyby o Sanctic Halo věděl, posunul by se s čáryfukem kousek dál, mimo můj dosah a stejně by si zakouzlil. Ovšem už nevím s jakým výsledkem střelba očarovaného Dreada dopadla.

Následuje klasická Ultramariňácká specialitka. S unitama, které jsou vázany v CC se stahuji zpět. Získávají postih +1 k hitu za fallback. Nyní můžu střílet jak jen chci.

Chvilku mi trvá, než vše nakombinuji tak, aby mi to vyšlo - tzn. chci vykydlit nejbližší troopy a zachovat si dost střelby na onen charakter až ty troopy exterminuji. To se i daří.

Příští kola jsou už jen o tom, že se Ohm snaží schovat, aby neutrpěl další ztráty. Má ale ještě jedno eso v rukávu. Asi 10 chlapů, které hodí k Dreadům a ty se mu povede zamknout. Všechny 3 mi smázne.

Já mu ještě střelbou redukuji nějaké troopy. Hodně lituji toho, že nemám Thunderfire cannon. Střílel bych i na to, co nevidím.

Hra posléze spěje ke konci. Počítají se body a vychází nám remíza. Své opět sehráli kartičky. Ačkoliv jsem držel asi 3 objectivy, nebyl jsem kartičky schopen plnit. Jakub jich nahrál víc.

Z Ohma jsem měl respekt. Proto mne potěšilo i jeho hodnocení hry + dodatek, že k tomu jak hra dopadla je remíza pro mne nefér. Ovšem hra je hra a skóre je skóre. Remízu beru. 👍😊




Žádné komentáře:

Okomentovat