Počet zobrazení stránky

pondělí 2. prosince 2019

Karak 2019

Ok, teď si asi už hodinu, nebo dvě povídáme s Řízkem o hrách na Karaku a říkal mi, že by stálo za to něco vypíchnout.

Zmínil bych jeden poznatek a dále, jelikož jsem víc prohrál než vyhrál, napíšu spíš o těch příjemných věcech.

Karak je událost a těšil jsem se opravdu hodně. Nicméně, protože poslední dobou hraju spíš ITC, měl jsem z kartiček a Karaku notný respekt. Vzhledem k určitým událostem doma, v práci a následně i služebce, která proběhla ve čtvrtek a pátek, jsem se v podstatě vůbec na Karak nepřipravil. Nepročetl jsem si listy ostatních hráčů, nenastudoval jsem si jednotlivé mise, prostě jsem tomu nedal nic. Navíc mne strašila zkušenost z minulých ročníků, kdy jsem byl schopen zredukovat protivníkovu armádu, ale většinou jsem krutě prohrál na kartičky. Ke všemu jsem kvůli prapodivným okolnostem měl list z ITC Brna 1850 pts, nikoliv to, co bych chtěl na Karaku hrát (např. Thunderfire cannon), ale to je jiná, přesto úsměvná historka.

Atmosféra perfektní, spousta známých lidí, ať už z dob dřívějších, nebo ze současnosti.




note: tady bych chtěl poděkovat Wesleymu, Lukášovi M. a Daweovi za pomoc s terény. Naše stoly byly opravdu plné terénu. Takže díky hoši.

V pátek se tak trochu povídalo, jedlo, koukalo na stoly, fotilo a tak. Cítil jsem v těle nervozitu, protože bych na Karaku rád dopadl lépe než minule. Spát jsem šel zavčasu, abych byl ráno cajk. Dokonce jsem si v pátek dal trojitou dávku léků.

A ráno... nervozita přišla. Musel jsem se snažit uklidnit, jinak se to mohlo podělat. V první hře Dostík, takže jsem věděl, že to bude hodně na pohodu. Bylo. Prima atmoška, herně jsem se ovšem trápil.

Tady přicházím k tomu poznatku.

Momentálně jsem přešel k modelu hrání více pohyblivé SM UM než tomu bylo dříve. Dřív jsem hrál velmi statickou gunline. Seděl jsem v rohu a střílel. Nyní mám téměř vše v tělech. Výjimkou jsou již klasické tři Dready TLC/ML.

Stále mám gunline jádro s antitankem, ale vše jsem doplnil o Intercessory, Scouty, Agressory, atp. se kterými daleko více manévruji, chodím, atp. Je to zábavnější a letos je to snad poprvé, co se mi dařilo nahrát o nějaké VP za karty.

Baví mne jít si za protivníkem a uboltrovat ho. Nebo si popojít a včas zase ucuknout zpět, atp. Je to víc fun, jen to chce rozpoznat ten správný okamžik, kdy hru otevřít.

Dostík měl knechta na CC a dvě CC slepice (myslím) + nějakou gardu a vzadu dva plasmové Lemany. Vyvalil se proti mě se slepicema a knechtem. Silně mi vadí, když mě něco otravuje dopředu do CC a zároveň mně to oždibuje zezadu střelbou. To se Dostíkovi dařilo perfektně. Měl přesně ten list, který nemám rád kombinaci CC a střelby.

Podobně to umí postavit s IG Snoopy. Jakmile dá dopředu velké skupiny Bulgrinů a z poza nich střílí, nedávám to a prohrávám. Zatím jsem na to nepřišel, ale ono to přijde.

Takže první hra proti Dostíkovy byla pro mne prohra 4:16. Ale byla to zábava... trochu 😁😁😁

Nyní k něčemu lepšímu. Druhá hra proti Ferenczy s Chaosem.
1x DP, 5x CSM po pěti, 1x Champion, 3x Chaos Cultists, 2x Havocs, 1x Bloodmaster a 70 Bloodletterů po 30, 30 a 10.

30 a 30 v deepstrike, 10 na stole.

Hrála se mise, kde se dostávají body za zničené jednotky z Heavy slotu.

Deploy - uprostřed armády jsem vytvořil takové klubko se Scout snipery, nalevo od nich Devastatoři, napravo Devastatoři, postupně směrem od středu Intercessoři, Dreadi, Agresoři, Scouts ve screenách, vždy vlevo, vpravo, Reivers v rezervách. Vše jsem měl blízko hrany stolu, co nejdál od něj.

On si plácnul kultisty za losblocky k objectivům (pláču, že nemám Thunderfire), Havocs schoval úplně, abych mu je nesmekl. Někde se potulují dvě patičky CSM a vepředu má asi 10 Bloodletterů.



V prvním kole jsem mu zrušil jednu pětičku CSM a 10 Bloodletterů, Něco jsem mu ještě pocuchal. Začíná to hezky. Jemu se povedlo s CSM mi nabrat jednu šestičku Scouts a asi 3 kola se tam s nima bude tepat.

Smích mě přešel, když mi na levém a pravém křídle nasáčkoval 30 a 30 Bloodletterů. Vzpomněl jsem si na Weslyho lekce o CC a jasně jsem viděl, že jsem ho poslouchal málo. Zcela zřetelně jsem viděl, kde a v jakých místech se protivníkovi pomůže locknout mi Scouts a event. jiné jednotky. Ale to už bylo pozdě.

Na levém křídle jsem si zahrál Intercessorský Auspex s rerollama. Na právém - později - overwatch 4mi jednotkami (vč. Aggresorů) s rerollama všeho.

Zafungovalo to. Bloodleteři jsou oslabeni na levém křídle a velmi oslabeni na pravém křídle. Ale i tak se situace nevyvíjí dobře. Postupně mi žere a lockuje další a další unity. Uchyluji se k nouzovému řešení. Devastátoři si dávají LC a ML na záda a ženou se vpřed do CC. Přidávají se HQčká, atp. Postupně skoro všichni. Hradba Bloodletterů postupně ochabuje. Na pravé křídlo se přesunuli tři charakteři. DP, smash charakater a nějaký kouzelník.

Postupně vykydlím Bloodlettery na levém křídle. Po vykydlení na pravém křídle mám volnou cestu ke zničení oněch třech charakterů.

Hra končí vítězstvím 16:4 a já spokojen. Aspoň jedna výhra. Dál už se může stát cokoliv.

Pokračování zítra


Žádné komentáře:

Okomentovat