Jeden celý dlouhý večer jsme jenom házeli kostkama a počítali, zkoušeli, testovali různé systémy.
Prolistovali jsme pravidla a sám jsem se divil, jak málo svoje vlastní pravidla znám. Hráli jsme na asi 2 x 1 stopa velké ploše. To byla rozhodně větší plocha, než na které jsem původně testoval hraní a psal podle toho dostřely a pohyby.
První věc, které se ukázala jako nedostatečná jsou právě vzdálenosti. Budu muset předělat dostřely a pohyby. Pěchota se sice šinula o pouhých 8 cm, ale jízda toho za 16 cm taky moc nestihla.
po dvou - třech kolech jsem se dostal do výhodné pozice. |
Věřil jsem ve schopnosti rychlé jízdy a manévrovacích schopností husarů. Přesto se Kostějovu dělu povedlo jednou mé husary "štrejchnout" a já hnedle přišel o 3 koně.
Jak jsem se blížil k pěchotě, Kostěj s ní začal manévrovat. Využil krytu budovy a kupodivu se od mé jízdy nevzdaloval.
Takhle jsem to pokazil a Kostěj vylepšil. |
Kostějova střelba (černá), hod na minutí (bílá). Ztráta 0 |
Ihned jsem chtěl repete s tím, že využiju obě jednotky jízdy, ale Kostěj už musel jet domů. Jeho názor zněl v tom smyslu, že je to zajímavé, zábavné i když to zatím má trhliny a díry v pravidlech. Tak uvidíme.
Další informace o pravidlech z pochop důvodů nechci zveřejnit. Opakuji, že se má jednat o zábavnou hru. Ambice nejsou dosáhnout historické přesnosti a realistického modelu strategie. Má jít o jednoduchou a zábavnou hru, která vám dá pocit a la waragming v "příjemné" atmosféře napoleonských válek.
Husaří jdou šavlovat. Počet husarů je menší po zásahu dělovou koulí! |
Hod na šavličky. Husaři (bílá) jsou mrtví! |
Bylo to zábavné a poučné. Musím předělat délky pohybů a dostřely. Trochu si ujasnit fáze kol a iniciativy. Kostěj kupříkladu upozornil, že jet na šavličky a zastavit se s koníkama před pěchotou je fakt divný. Takže jestli by fáze boje na blízko nešli dát před střelbu, či co... já si spíš myslím, že je to ve vzdálenostech pohybu a dostřelu... tohle ještě musím vyzkoušet.
Žádné komentáře:
Okomentovat