Počet zobrazení stránky

středa 14. března 2012

Testování hry Napoleon v.1.0B - první kolo

Pondělí až středa se u mne stavil Kostěj. Zahráli jsme bitvu W40K (foto), ale hlavně jsem se těšil až otestujeme Napoleona.

Jeden celý dlouhý večer jsme jenom házeli kostkama a počítali, zkoušeli, testovali různé systémy.

Prolistovali jsme pravidla a sám jsem se divil, jak málo svoje vlastní pravidla znám. Hráli jsme na asi 2 x 1 stopa velké ploše. To byla rozhodně větší plocha, než na které jsem původně testoval hraní a psal podle toho dostřely a pohyby.

První věc, které se ukázala jako nedostatečná jsou právě vzdálenosti. Budu muset předělat dostřely a pohyby. Pěchota se sice šinula o pouhých 8 cm, ale jízda toho za 16 cm taky moc nestihla.

po dvou - třech kolech jsem se dostal do výhodné pozice. 
Nicméně. Vzal jsem jedno platíčko husarů o 10 jezdcích. Kostěj měl dělo s delším dostřelem/menším poškozením a jedno platíčko o 20 střelcích.

Věřil jsem ve schopnosti rychlé jízdy a manévrovacích schopností husarů. Přesto se Kostějovu dělu povedlo jednou mé husary "štrejchnout" a já hnedle přišel o 3 koně.

Jak jsem se blížil k pěchotě, Kostěj s ní začal manévrovat. Využil krytu budovy a kupodivu se od mé jízdy nevzdaloval.

Takhle jsem to pokazil a Kostěj vylepšil.
V dalším kole jsem vyhrál iniciativu a hýbal jsem se první. Hurá jízda vpřed a dostal jsem se těsně k boku pěchoty. Čekal mne snadný útok na šavličky. Jako máslo do nože. A tady se projevilo to, že prostě... no žejo, člověk to nezná, tak dělá chyby... Kostěj se ve své pohybové fázi s pěchotou pouze otočil. Tím odkryl moji jízdu dělu a navíc celá jeho jednotka pěchoty nastavila na koně čelem.

Kostějova střelba (černá), hod na minutí (bílá). Ztráta 0
Pak už to mělo rychlý spád. Nějaká střelba sem, nějaká střelba tam. Mám pocit, že ta pěchotní mu vůbec nevyšla. Nejprve mu padlo, že střílí pouze jedna řada. Tzn. 10 výstřelů do 7 jízdních. Štěstí stálo při mě a husaři se ve své rychlé jízdě dokázali vyhnout všem výstřelům. Z boku do nich napálilo Kostějovo dělo. A další tři koně pryč. Přesto jsem se rozhodl se ctí na šavličkách nabrat pěchotu. Kubovo 20 útoků proti 12 od jízdy - to byla tvrdá rána a po krásných jezdcích zůstalo jen prázdné platíčko s trávou, pískem a magnetickou páskou.

Ihned jsem chtěl repete s tím, že využiju obě jednotky jízdy, ale Kostěj už musel jet domů. Jeho názor zněl v tom smyslu, že je to zajímavé, zábavné i když to zatím má trhliny a díry v pravidlech. Tak uvidíme.

Další informace o pravidlech z pochop důvodů nechci zveřejnit. Opakuji, že se má jednat o zábavnou hru. Ambice nejsou dosáhnout historické přesnosti a realistického modelu strategie. Má jít o jednoduchou a zábavnou hru, která vám dá pocit a la waragming v "příjemné" atmosféře napoleonských válek.


Husaří jdou šavlovat. Počet husarů je menší po zásahu dělovou koulí!

Hod na šavličky. Husaři (bílá) jsou mrtví!
Bylo to zábavné a poučné. Musím předělat délky pohybů a dostřely. Trochu si ujasnit fáze kol a iniciativy. Kostěj kupříkladu upozornil, že jet na šavličky a zastavit se s koníkama před pěchotou je fakt divný. Takže jestli by fáze boje na blízko nešli dát před střelbu, či co... já si spíš myslím, že je to ve vzdálenostech pohybu a dostřelu... tohle ještě musím vyzkoušet.




Žádné komentáře:

Okomentovat