Počet zobrazení stránky

čtvrtek 15. března 2012

Testování hry Napoleon v.1.0B - podruhé

Dnes se stavil Čmelák. Dal jsem mu do ruky pravidla, pročetl si je. Dotazy jsem mu zodpověděl. Neříkal jsem mu žádné omáčky okolo. Dokonce jsem ani neměnil to, co jsem se rozhodl změnit minule (vlastně jsme zvětšili dostřel pěchoty a děla).

Já hrál za Francii a měl jsem dvě jednotky husarů. Jedna po deseti jezdcích. Druhá měla sedm jezdců. Husaři jezdí o 16 cm. Mají jeden výstřel nebo dva útoky (plus jeden za první kolo útoku zblízka). Husaři (jízda celkově) mohou kdykoliv během pohybu manévrovat, otáčet se, atd. Výhoda je právě v rychlosti,  schopnosti manévrovat a počtu útoků na blízko.

Lukáš měl dvacet ruských pěšáků v jedné jednotce a jedno dělo s delším dostřelem. Lukáš se rozhodl hrát defenzivně. Dělo si uklidil víc k jedné straně a z druhé strany ho kryla pěchota. Já se rozhodl cválat po křídlech a poté tryskem sevřít pěchotu a dělo do kleští a vymlátit šavlemi.

Počáteční fáze. Dvě jednotky fr. husarů se těší na vraždění ruských neviňátek!

Lukáš se držel vzadu, v  rohu.

V prvních kolech jsem manévroval mezi objekty. Rozhodl jsem se zariskovat a desítku poslat proti dělu. Domníval jsem se, že bude lepší použít desítku jako vábničku pro dělo. To nechá sedmičku v klidu. Z desítky snad někdo přežije a zničí dělo. V lepším případě se přidá k útoku na pěchotní družstvo.

Sedmička koní měla pochopitelně manévrovat co nejlépe, aby se dostala do výhodné pozice na šavlový tanec s pěchotou. Všechno to dopadlo jinak.

Sedmička směřuje vzadu na levé křídlo. Desítka v popředí pojede doprava.

Lukáš pouze upravoval své pozice. Jeho pěchota se chystala na husary.
 Postupně během několika kol jsem se s desítkou dostal až k budově. Za ní jsem chvilku zakempil. Po výjezdu z poza rohu bych byl přímo na ráně onomu dělu. Chtěl jsem si počkat na lepší moment. Sedmička se zatím tryskem rozjela směrem k pěchotě. A až budu dostatečně blízko... přijdou nějaké manévry a útoky ze stran. Lukáš ale zachoval chladnou a hlavu a poprvé se se svojí pěchotou významněji pohnul... směrem k sedmičce.

V dálce za statkem je pěchota. Vedle ní (za stromy) je dělo.
I na levém křídle se jelo kolem jakéhosi stavení. Vzadu ta rozmazaná šedivá čmouha je náš cíl!
Další vývoj na hrací ploše. Vzdálenosti jsou zkreslené fotoaparátem.
Vyjel jsem s desítkou zpoza domu a dělo ihned spustilo palbu. Bohužel pro Lukáše první střelo zabil jen jednoho jezdce. V dalším kole pak myslím ještě dva.

... a dělo ihned spustilo palbu...
Hrrr na ně!!!
Přehled situace na obou křídlech. Za pozornost stojí vzdálenost pěchoty a sedmičky.
Ta je kupodivu osudová!!!
A přišel onen osudový okamžik. Lukáš vykročil vpřed s pěchotou, okamžitě se dostal na dostřel svých pěchotních zbraní. Navíc mu na kostkách padlo, že střílí obě řady. 20 výstřelů na sedm jezdců... No, jsem prostě borec!

Výsledek střelby dvou řad pěchotní jednotky!
Adieu Hussars!
A bylo po plánech! Pěchota je netknutá. Takže rozeberu alespoň dělo. A pak se uvidí. Musím říct, že ve všech fázích hry je důležitá iniciativa. Ta se hází na začátku každého kola. Ten kdo ji vyhrál začíná pohyb. Ten kdo ji vyhrál začíná střelbu. Ovšem vše se střídá po jednotkách. Moje jednotka, jeho jednotka, moje... jeho... Bylo velmi zajímavé sledovat, jak je to důležité, zejména v oněch situacích kdy o něco šlo. Ne vždy se vyplatí začínat akci jako první a když už tak s rozmyslem tak, aby udělal kolega taktickou chybu a pohnul ve špatný okamžik špatnou jednotkou atd. Očekávání reakce proti hráče na pohyb jedné jednotky... bylo to zajímavé.

Do boje! Bylo to rychlé a existovala šance, že mi dělostřelci nějakého husara  zabijí.
Kdyby to napadalo hodně špatně, mohli zabít... hm... až čtyři jezdce :-)
Štěstí a počet kostek stál na straně husarů.
Lukáš udělal s pěchotou 180 stupňů obrat a zavařil mi.
Vymanévroval jsem ho a dostal se do pozice vhodné pro útok. 
Najednou tu byla šance, že moji husaři s sebou na onen svět vezmou i větší počet pěšáků. Nabral jsem ho, ale neskutečným způsobem zahaluzil bůh kostek a já mu sejmul pouho pouhé tři vojáky. Na kostkách to smrtelně nepadlo. Lukášovi jo. V dalším kole se dobalil a obranný útok pěchoty proti zbytkům jízdy se ukázal v celé své nahé síle. Husaři již vědí, že zepředu to není ono!

A přišla rychlá smrt. I v tomto souboji jsem díky kostkám vyšel s nulou.
Avšak husaři podlehli.
Hra byla rychlá. Při minimu situací, které jsme řešili nenastal žádný zádrhel. Hrálo se rychle a jasně D6 hody, pohyby, střelba. Bylo to v klidu a za půl hodinky bylo po hře. Chvilku jsme se o tom bavili a shodli se, že ještě s větším počtem jednotek to bude teprve zábava. Musím říct, že jsem se opravdu příjemně pobavil. Zjistil jsem, že to rozhodně není člobrdo. Určitě to bude hra, u které se bude muset přemýšlet, předvídat a hrát s pokerovou tváří při snaze ošálit svými manévry protivníka. Asi to bude hodně o to manévrování. O tom, jak sladit jednotlivé druhy vojsk dohromady. Super by bylo, kdyby se k oné pěchotě rozjela jednotka lehké a těžké jízdy. Těžká by vystřelila a lehká útočila (těžká má 2 výstřely nebo jeden útok, lehká má jeden výstřel nebo dva útoky.

No, rychle jdu dodělat další pěchotu a těším se na další hru!

1 komentář:

  1. Tohle čteníčko mě zaujalo, sám jsem něco podobného zkusil a mám spousty figurek a plánů v měřítku 1:72, nicméně teď jsem zakotvil ve hře Flames of War, ta mě nadchla a hraji ji. Držím palce a jsem zvědavý na skutečná pravidla. Pánové z Hofylandu určitě poradí a budou konfrontovat s pravidly Generad De Brigade a podobnými. FoW jsou o WWII ale Napoleonika je moje "slabost". Chce to do Prahy na nějaké turnaje a koukat

    OdpovědětVymazat