Počet zobrazení stránky

sobota 10. března 2012

Napoleon - testovací kolo #1

Nedávno se mne ptal Křeček, proč vlastně vytvářím hru z období napoleonských válek, když jich existuje již značné množství. Nedokázal jsem mu v té chvíli odpovědět a mám pocit, že jsem jen pokrčil rameny. Ta otázka ve mně hlodala a musím přiznat, že jsem nechal práci na pravidlech ladem.
Včera jsem si na hofále psal o "vlastních" hrách s Cialem a  došlo mi to. Napoleonských her je sice hodně, ale ta hra, kterou se snažím připravit bude "moje", bude "nejlepší" a bude "jednoduchou a svižnou, zajímavou a levnou" alternativou k jiným hrám.

Úvod z pravidel:
"Cílem této hry není věrně a realisticky kopírovat historickou skutečnost armád a bojů z dob napoleonských válek. Tato hra pouze využívá tématu a atmosféry tohoto období lidského válčení. Cílem není vytvořit realistickou strategickou hru, ale svižnou a zábavnou akci."


Různá základní pravidla jsou z části již hotova. Herní fáze, rozdělení jednotek, pohyby, manévrování, atd. Jedna z věcí, která ještě není do psaných pravidel zakomponována je herní mechanismus střelby, boje z blízka a řešení ztrát. Existují asi dvě základní varianty řešení tohoto problému (zatím jen na papíře) a zde můžu konečně oznámit, že od pondělí do středy proběhne testovaní hry. Na základě těchto testů se pokusím implementovat do pravidel ony střelecké atp. mechanismy a rozjedu testování hry mezi přáteli.

Proč tuto hru chtít a proč ji hrát. Tato hra nabízí rychlejší a odpočinkový herní model. Za velmi příznivou cenu a naučení se základních pravidel je možné užít si zábavné hry ze zajímavého prostředí. Není to skirmish hra, není to hra a la W40K, není to WFB a není ani hra podobná jiným napoleonským hrám, které jsou zaměřeny na historickou přesnost. Je to odpočinek na sobotní večer v Brně, Hradci nebo Praze. Na víkendové hraní po grilovačce.

Více později. Chtěl bych poprosit pochybovače, hatery a pravověrné fanatiky jiných herních systémů o klid zbraní a spíše mi popřejte sílu a štěstí k dokončení díla :-)

Tak zatím ahoj!

4 komentáře:

  1. nejsem hater, ale přeji sílu a štěstí k dokončení díla ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mno díky moc. Stále s Tebou mohu počítat jak s testerem? Jak se daří? Dlouho jsem Tě neviděl online...

      Vymazat
  2. jasně že můžeš. jen se dostat do bílek-modely a nabrat nějaký ty prušáky ;-)

    online jsem chvilku nebyl, bylo malinko víc starostí a hlavnějak jsem lítal po turnajích tak se snažím večery trávit s mončou, at už u telky nebo u carcassonne. tenhle týden ale určo pokecáme přes G+ ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem pro. Těším se. Jinak... proč nejezdíš na OC? Neviděl jsem Tě tam někdy v pravěku jednou?

      Vymazat