Počet zobrazení stránky

středa 11. října 2017

Dostíkův drobný report z OC Elmingard, část II. Rozbor Blood Angelů

Dostíkův drobný report z OC Elmingard, část II. Rozbor Blood Angelů


Upozornění: Je to nudný brainstorming do kterého jsem se chystal nějakou dobu..

Díky kladným ohlasům na můj report z OC jsem se přecijen rozhodl napsat i drobný rozbor jednotek a to nejen těch které jsem bral na OC. Jde o subjektivní pohled na věc, tak doufám že si alespoň někdo z toho nějaký fragment pocitu odnese.


HQs:

Sanguinary Priest

Hrál jsem ho snad ve všech hrách s Death Company v Land Raideru. Je to velký buffer pro CC-dedicated jednotky, jeho Blood Chalice Aura přidává +1 k síle všem pěším blood angelům, což se nezdá jako hodně, ale rozdíl to způsobuje velký. S5 totiž zapříčiňuje woundování skoro všech pěších modelů na 3+. U pětičky DC s chainsowrdů dáte místo 7 woundů o dva více (nárůst o 33%). Navíc je schopný jednou za kolo na 4+ oživit padlého mariňáka z jednotky, díky čemuž zvyšuje „tuhost“ jednotky. Také může automaticky vyléčit D3 woundů ze zraněného modelu (většinou charaktera), což je jednoduše řečené non-sense (několikrát se mi podařilo vyléčit 3 woundy – z chudáka s posledním woundem se stal frajer s plným počtem). Za necelých sedmdesát bodů je to pro každého BA hráče must-have.

Chaplain

Blood Angelové bohužel nemají své speciální Reclusiarchy (ještě nyní roním slzy nad vzpomínkami na ně), takže jsou nuceni používat vanilla chaplainy. Já ho používám znovu s death company, kde mi umožňuje re-rollovat všechny to-hit missy v close combatu. Zvyšuje damage output, především u fist, ale nejsem si jistý jeho místem v mé armádě v dalších turnajích. Myslím že by ho bez problémů zastoupil Captain, jelikož on sám není bijec, kdy vyhodit dalších 75 bodů za ne až tak velký boost mi nepřijde tolik efektivní. Dojem z něj je ale vylepšen díky Sanguinary Priestovi, kombinace jejich boostů udělá velký rozdíl ve schopnosti Death Company způsobovat nepříteli ztráty.

Captain

Jak jsem zmiňoval výše, Captain je ve velkém souboji s Chaplainem o pozici v mé armádě. On sice neumožňuje přehoz všech missů ale pouze jedniček, jenže i na střelbu. Zavžuji ho testovat s jump-packem kdy bude schován za land raiderem, kterému tento buff určitě přijde vhod. Ještě jsem ho v osmé edici nehrál, ale myslím že buď holého nebo s Jump Packem a Thunder Hammerem mu dám prostor předvést co všechno umí.

Librarian

Asi nejdražší HQ volba kromě speciálních charakterů. Hrál jsem ho čtyřikrát, s kouzly +1 útok nějaké unitě nebo 4+ invul. Musím říci že jsem byl poměrně zklamán, ale spíše si za to můžu sám, jelikož jsem zvládl zakouzlit v průměru jedno z pěti kouzel.. -.- Snad se k jeho nasazení ještě někdy odhodlám, zatím to však moc nadějně nevidím.

Troops:

Tactical Marines

„Páteř každé mariňácké armády“, bohužel pouze ve fluffu. Tactical mariňáci nejsou dobrá jednotka, což lze dokázat i tím že snad všichni upřednostňují scouty. Čemuž se nedivím, taktikály mají malý dostřel, nemohou se infiltrovat, heavy weapony nejsou až tak úžasné (jeden lucky výstřel za 90 bodů mi nepřijde bodově efektivní). Hrál jsem je a vážně mě neoslnili.

Scouti

Kompetitivní páteř každé armády. Ať už cheap sloty s boltery, screen scouti s chainswordy před důležitou jednotkou nebo snipeři se schopností cílit charaktery, scouti jsou skoro ve všech aspektech lepší než taktikála. Navíc se mohou umístit do lepší pozice na stole díky infiltraci, kdy je soupeř musí řešit, jelikož i jeden hloupý scout může nachargovat důležitou jednotku a tím ji na kolo minimálně vyřadit střelbu. Poslední věc co stojí za zmínku je to že je scout levnější o dva body než tactical mariňák, přičemž jediný rozdíl v jejich statech je save. Což v této edici s minus armourem znamená takřka nulový rozdíl ve schopnosti přežít. Případně si můžeme připlatit 3 body za camo cloaky díky kterým scouti dostávají 2+ save v coveru, což nám způsobí absolutní mitigaci rozdílů v savech. Ikdyž myslím si že se ty cloaky nevyplatí, když budeme brát tři pětičky scoutů tak uštříme 45 bodů, což je cena za kterou jsme schopni koupit další 4 scouty.
 I tak jsem na OC bral do troop slotů infantry squady, čistě kvůli tomu že garda má ty troopy obecně lepší (40 bodů za deset modelů je lepší než 55 bodů za 5 modelů). A také kvůli tomu že jsou IS postradatelné, ještě více nežli scouti.

Elites:

Death Company

Bread and butter každé blood angelí armády. Nyní toto tvrzení platí ještě více, když drop pod stojí třikrát více bodů. Jeden model stojí o 4 body více než obyč mariňák, ale má o dva útoky více, FnP a hlavně možnost vybavit je jakýmkoliv vybavením co se CCW a pistolí týče. Hraji je už od konce páté edice stále stejně, ale se změnou bodování power zbraní zvažuji přezbrojení. Minimálně power swordy a mauly mají v death company navrch před chainswordem. DC tím sice ztratí jeden útok, ale je schopný lépe a více zraňovat nepřátelské modely (především ty větší, tužší). Také se vyrovnaly bodové hodnoty Thunder Hammeru a Power Fisty, kdy je TH s fixovaným počtem zranění lepší. Po dlouhé době zvažuji i to že bych je hrál na jumppacích, místo Land Raideru bych totiž mohl mít druhou jednotku 15 DC, což mi v osmé edici přijde naprosto klíčové (Boys before Toys je hlavní slogan osmé edice).
Ideální složení Death Company je nyní ve fázi testování a matematiky, myslím si však že 15ka na jumppacích se 3 TH, 3 PSwordy a Maulami bude naprosto optimální základ mé armády na Karak (tam bych jich chtěl brát 30, potažmo ještě nějakou menší jednotku na objective gaming k tomu). Uvidíme jak si DC povede v testovacích hrách, Tímto také vznáším dotaz zda-li by si se mnou chtěl zatrénovat na Karak).

Furioso Dreadnought

Schytal lehký nerf(má horší statistiky než asi všichni očekávali), ale myslím že stále stojí za zvážení. Minimálně kvůli možnosti vyhodit ho ze Stormravenu a rovnou chargovat (pokud Stormraven hoveruje tak se může dostat vážně velmi blízko). Navíc může vzít Frag cannon, který má v průměru dmg output jako assault cannon (2D6 s6 ap-1 d1). Navíc stojí o 60 bodů více než jeho předchůdci a sníženou schopnost přežít nějakou rozumnou dobu v bitvě. I tak si myslím že se body dají rozhodně využít lépe.

Death Company Dreadnought

Tak trochu šílený dreadnought který konečně překonává Furiosa. Nemá sice Frag Cannon, zato umí 6“ konsolidaci, má o útok navíc a hlavně má 6+ FnP. Znovu, hrát půjdou jedině ve stormravenu, pěšky poumírají a drop pod je šíleně drahý.

Sanguinary Guard

Zlatí hoši mající statistiky terminátora, jen invul jim schází. Můžou nahradit DC při stavbě armády, jenže jsou takřka třikrát dražší a neudělají takovou paseku jako DC. U nich by mohla být skvělá synergie s librarianem (4+ invul) aby byli tuzí. I tak nevidím důvod upřednostnit SG před DC. Jediné využití pro ně mě napadá jako sebevražedná jednotka pro lucky charge na 9“ (plasmapistolemi se zabijí a inferno pistolemi při jump assaultu nedostřelí).

Terminators

Blood Angelové žádné speciální terminátory ani vybavení pro ně nemají, proto se o nich zmíním jen okrajově. Získali sice dva životy ale strašlivě zdražili, jsou pomalejší a postrádají „šmrnc“. Pětička jich je málo, tři pětičky zase moc (cca 500-700 bodů mi přijde na počet modelů a jejich schopnost cokoliv udělat málo). Na to aby tam byli pouze na sání střelby jsou strašně drazí a aby byli páteří armády jich není dostatek, terminátor armády jsou odsouzeny k tomu dostat wipe ve třetím/čtvrtém kole od obyčejné turnajové armády. Hrál bych je jedině ve friendly hrách/hrách s nějakým custom scénářem (fluffy hra).

Sternguard/Vanguard Veterans

Sternguardi nyní sice stojí o bod míň, jenže je strašlivě znehodnotilo zdražení drop podu a změna speciální munice, tudíž se zařadili do kategorie never used. Zato vanguardi jsou schopní konkurovat death company co se výzbroje a dmg outputu týče. Co mě ale odrazuje je jejich unit size, 5-10 mi přijde málo, jednotce umřou dva tři modely a už není nebezpečná/snadno se dá kitovat a bolí ji i hloupý overwatch (každá ztráta strašně bolí) – DC může mít až 15 modelů, což znamená že ztráty je až tolik nebolí (4 mrtví z 15 neznehodnotí tu jednotku jako 4 mrtví z 10). Dalším problémem je absence FnP a přetlak v Elite slotech.
Legion of the Damned
Přízraky se 3+ invulem a možností objevit se kdekoliv na stole. Na papíře vypadají zajímavě, bohužel, fungují pouze ve hrách na malé body. Raději bych vzal sebevražedné assaulťáky, mohou mít více zbraní a stojí méně bodů. Spadají do stejné kategorie jako Terminátoři, na friendly hry/hry do 1250 bodů ok, jinak bych do nich nešel.

Fast Attack

Assault Squad

Sebevražedné jednotky jsou zpět! Tedy ne, nejsou. A to z prostého důvodu, nemohou si brát meltaguny (doufám že alespoň v BA codexu dostanou výjimku). I tak, pětička se třemi plasmapistolemi stojí kousek nad sto bodů, zvážil bych je jako jednotky na vyplnění povinných slotů. Bohužel scioni z imperiální gardy umí více za méně bodů. Nejsem si jejich kvalitami jist. Použil bych je úplně holé na distrakci případně lucky charge z deep striku.

Ostatní věci jsem z FA slotu vpodstatě nehrál, tudíž je vynechám. Za zmínku stojí to že jsem na oc neviděl snad ani jednu motorku nebo land speeder což za jejich kvality mluví samo.

Heavy Support

Land Raider Crusader

Dakka mobilní platforma s 16 místy uvnitř kterou používám již od konce páté edice. V osmičce dostala vozidla sweet pravidla (především skoro 10“ výstup). Tento Land Raider je schopen vyplodit 36 výstřelů (více už zvládne jen stormraven) a má Frag Assault Launchery kterými v boji zblízka dává d3 mortal woundů na 4+. Co se ukázalo je to že Land Raider není až tak tuhý jak vypadá, ve třech z pěti her umřel v prvním kole, což mě nepřesvědčilo o tom že je za necelých 300 bodů tolik potřebný (rozhodně se nedá říci že by schytával hodně střelby, může za to random dmg na zbraních). Je to hop nebo trop, je chopen bitvu vyhrát nebo prohrát před hrou (umístění na stůl) nebo v prvním kole (zda-li ujede alespoň těch 10“). Chystám se vyzkoušet armádu bez Land Raideru, uvidím jak moc mi jeho absence bude vadit.

Ostatní Land Raidery

Godhammer našel využití v několika Roboute listech, 6 výstřelů lascannonem s rerollem hitů je papírově hezké. Flamestorm Land Raider jsem neviděl už hodně dlouho, takže nejsem schopen cokoliv říct. Jedině to že pokud se hraje jeden Land Raider, umře pěkně rychle. A komu by se líbilo dát 300 bodů za cihlu která nic neudělá.

Devastator Squad

Dakka tacticála. V osmé edici plné aur mohou vypadat papírově skvěle, bohužel v praxi se na ně nepřítel takřka okamžitě zaměří. A bohužel, platí o nich to samé u jako u tactical mariňáků, jsou drazí a nežijí moc dlouho. Znovu, s Roboutem se hrát určitě dají, jinak to nevidím až tak dobře.


Baal Predator

Konečně je k něčemu! Ideální anti infantry tank, jelikož může brát Twin assault cannon a dva heavy boltery! 18 výstřelů za kolo dokáže spoustu armád zabolet, navíc za cenu land raideru si můžete vzít dva! Jedna z mála věcí která mi přijde vyloženě dobrá, jediné co je smutné je to že toho moc nevydrží.. Ale zase nemůže mít všechno, ne? Rozhodně je zkusím po dvou zahrát (mám je už několik let a ještě jsem je ani nevytáhl na barvící stůl, natož na herní..

Flyer:

Storm Raven

O tom už se toho všude napsalo tolik že je až zbytečné ji rozebírat, proto se ji pokusím rozebrat ze strany blood angelů. Má transportní kapacitu 12+dreadnought, což je skvělé, jelikož dreadnoughti a osádka mají jistý charge ve druhém kole. No jo, ale co do vrány narvat? Neváhal bych sáhnout po Death Company Dreadnoughtovi a například holé assaulťáky (max nějaký ten obligátní thunder hammer na seržantovi) bez jumppacků, aby se jich tam vešlo 10, případně 2x6 pro nějaké ty naughty playe. Terminátoři mi na to už přijdou drazí (když je jedna vrána i s posádkou za nějakých 700 bodů tak je to super magnet na střelbu). Případně by mohl stačit i čistý dreadnought, stejně tyto posádky mají za úkol spíše odclonit zájem od ostatních jednotek nežli něco pořádně potrápit. Navíc se dvěmi šestičkami assault mariňáků máte skvělý area denial, jste schopni tyto jednotk roztáhnout až na nějakých 20-25“, což je třetina stolu (nedej bože když vezmete dvě vrány, to protivník němá kam útect ani jak plnil všemožné karitčky). Sice mariňáci rychle umřou, ale alespoň splní svůj účel clony..

Je těžké psát nějaké objektivní hodnocení jednotek, toto jsou spíše postřehy a nápady na to jak vyzbrojit nějakou jednotku či poukázat na nějakou ne tak očividnou synergii mezi jednotkami.

Pokud jste dočetli až sem tak máte můj obdiv a velké díky. Jestli se znovu budu chvíli nudit tak budu možná pokračovat, tentokráte s imperiální gardou, případně drobný paint/modelling tutoriál, stačí mi napsat a já se pokusím něco sesmolit :D





Žádné komentáře:

Okomentovat