Počet zobrazení stránky

pátek 11. ledna 2013

Bilance - klikni sem

Tak jak napsal Zdendalini na svém http://cowolfenburg.blogspot.cz/ o údálostech 2012 a plánech do 2013, rozhodl jsem se, že se pokusím o něco podobného. Avšak jelikož můj sloh není tak vytříbený jako Zdendův, asi to nebude takové počtení.

Zlaté časy W40K hraní
I pro mne byl rok - z pohledu wargamingu - přelomový. Ke hraní figurkových her jsem se dostal někdy v letech 2004 - 5. Pravý boom nastal až se začátkem hraní W40K. Bylo to přesně když vyšla 5. edice a já se mohl naplno ponořit do studování pravidel a paintění armády Space Marines.

Nejdůležitější věc, kterou mi hraní 40K dalo, bylo to, že jsem se dostal mezi lidi. Že jsem poznal spoustu nových tváří a navázal "přátelství" a zařadil se do "komunity". Byl jsem šťastný, že někam patřím a že se můžu s někým ztotožnit. Tak jak jsem spoustu lidí poznal, tak jsem i několik lidí ke 40K přivedl. V současné době jsou tu asi dvě stálice a to je Pepe (Necrons) a Mouka (Chaos Marines). Ostatní po několika letech hraní odpadli, přestali hrát. Do skupiny odpadlíků jsem se zařadil i já. Byť jsem se snažil a dlouho si věřil - či se vnitřně přemlouval - že se 40K končit nebudu - a to opět hlavně kvůli kontaktu s lidmi, kvůli hraní a tomu všemu okolo. Nicméně situace je přesně obrácená. A bude to asi podobné jako u Zdendaliniho. Nemám momentálně chuť učit se nová pravidla, nemám chuť dokupovat nově potřebné - dražší než dřív - modely a navíc mne celkově prostředí 40K přestalo... bavit? (ve skutečnosti jsem fluffu 40K nikdy zcela nepropadl a hru jsem bral spíš jako prosté válčení) Čeho nejvíc lituji? Lituji toho, že jsem mimo komunitu. Že jsem ztratil kontakt, že už tu žádní lidé nejsou. To mi opravdu vadí a chybí mi to. Tohle považuji za jednu ze skutečně přelomových událostí v roce 2012.

1. turnaj hry Napoleon - před bitvou
Rozlučka s 40K mi dala prostor abych si jednak splnil svůj sen a jednak vyplnit prázdné místo po 40K. Někdy na podzim 2011 jsem začal rozmýšlet svoji vlastní hru. Od ledna 2012 byla zahájena práce na hře Napoleon. Na konci záři byla na http://hranapoleon.blogspot.cz publikována základní pravidla k této hře. V návalu radosti a zahleděnosti do sebe jsem začal přesvědčovat okolí, že hra Napoleon v základních pravidlech je nebetyčná zábava a to i s menším počtem jednotek. Všem takovým lidem se omlouvám. Po půl roce intenzivního hraní musím říct, že pouze základní pravidla a něco málo jednotek může spíš hru potopit.

Opravdovou jiskru dostala hra až při použití rozšířených pravidel a velkém počtu jednotek. Pokročilá - rozšířená pravidla jsou momentálně ve fázi dokončování. O tom, že hra má "nějaký" potenciál svědčí i to, že se daří získávat nové hráče. Že někteří hráči wargamingem již zasaženi Napoleona hodnotí "i" :-) kladně, že wargamingové "prvničky" jsou schopny hrát po několika odehraných hrách (minutách) sami a že jsou ochotni utrácet peníze za nové a nové figurky do hry Napoleon. Docela bych se rád optal Bílka, zda všechny naše objednávky byly v celkovém souhrnu všech uskutečněných obchodů všimnutelné (nemyslím finančně jako spíš - hele prodávají se napoleonské války).

Hra Napoleon je pro mne momentálně top. Chci hru rozšířit, chci aby hrálo víc lidí a chci si "mastit vlastní ego", jak je všechno super. :-)

Krom toho, že od jednoho Rybníka se hra rozšířila už na dalších asi 8 až 10 hráčů, považuji za úspěch uskutečnění prvního turnaje v této hře. Úspěch je to, že se lidé zajímají a ptají, úspěch je to, že probíhá občasná diskuze a přání zdárného pokračování v díle.

Bylo zde (snad se teď nebudu plést) mírné nepochopení ze strany hráčů historického wargamingu. Hru jsem jasně deklaroval jako hru válečnou - strategickou, která primárně nekopíruje historickou skutečnost, ale "krade" si jen téma a atmosféru. Na druhou stranu jsem jim i tak vděčný za jejich připomínky a vysvětlení, protože - i když jsem neměl v plánu do hry historii přímo plést - začlenění a připojení hry blíže k historické skutečnosti může hru proměnit v něco atraktivnějšího. Suma sumárum - svoji prvotní myšlenku o "nepochopení" otočím o 180 stupňů... vlastně jsem za to moc rád :-) Posunu hru dál.

V roce 2013 chci s hrou Napoleon provést následující:

- dokončit a vydat I. rozšíření pravidel
- dokončit a vydat II. rozšíření pravidel
- dokončit a vydat mise, scénáře
- provést předváděčku v Brně
- provést předváděčku v Praze
- uskutečňovat turnaje
- připravit základní balení hry, které bude obsahovat dvě armády na menší formát, pravidla, měřítka, kostky, balsovou destičku pro tvorbu podstavců jednotek - jako De Luxe balení a potom event. jednoduché balení, kde budou dvě armády a pravidla 
- účastnit se akce grillhammer ve 4 až 6 členném týmu hráčů Napoleon
- dát tištěná pravidla do lepšího formátu, designu či prostě upravit formu - styl, grafiku atd.
- mít pravidla této hry v AJ

Moje Malifaux - můj paint
Ohledně jiných záležitostí spojených s wargamingem:

- zahrát si Malifaux
- kouknout na několik her Flames of War

S Moukou jsme se též bavili o možnosti květnové víkendové akce a la herní con. Bylo by to pro deskové a karetní hry a pro figurkové hry, které nepotřebují "velký" hrací stul (tzn. např. Mali ano).

To je asi vše. Děkuji Zdendovi, že mne nakopnul k napsání článku a zdravím všechny. Omlouvám se pokud některé pasáže vyznívají vychloubačně, nebyl to úmysl, ale snaha o přiblížení situace jak ji vidím.

No a na závěr. Pokud je mezi čtenáři někdo, kdo mi může pomoci s některými plány ohledně Napoleona, nechť se ozve.

Pokud je mezi čtenáři někdo, koho zaujala idea CONu, nechť se ozve též (pomoc s organizací).

Díky a přeji úspěšný rok 2013












1 komentář:

  1. jsem rád že taky k něčemu inspiruju. držím palce at to všechno vyjde ;-)

    OdpovědětVymazat