Počet zobrazení stránky

středa 2. listopadu 2011

Malifaux

Malifaux (Wyrd Miniatures)

Původně jsem si myslel, že článek o Malifaux bude bomba. Že všechno pořádně nastuduji. Pročtu fluff, zjistím tamto či ono. Ale neudělám to. Myslím, že o Malifaux toho bylo napsáno již dost a já celý článek opět pojmu jako moje stanovisko nebo názor na tuto hru.

Malifaux je označována za steam-punkovou hru. I když reálie této hry se též - alespoň co vím - odehrávají třeba i na divokém západě, resp. v prostředí tomu na divokém západě podobném.

Co bylo u této hry revoluční? Určitě to, že hra nevyužívá element hracích kostek. Místo toho používá karty. Tzv. fate deck. Velkým překvapením jsou miniatury. Jejich ztvárnění a pojetí vyvolalo bouřlivé diskuze, kde jedna část hráčů označila miniatury za úžasné, úchylné, boží a druhá část za nepěkné, nevkusné a stupidní.

Mě osobně se modely z Malifaux zdají býti zdařilými. Jsou pěkné, nezvyklé a některé sexy. Opět příjemná změna po desítkách nabarvených Space Marines z W40K.

Skirmish hra se zajímavou tématikou, originálními herními mechanizmy. Že by varianta pro oddychové hraní? Pro odpočinek od W40K? Možná... vedl jsem rozhovor s jedním člověkem, který už zkušenost s Mali má. Vysvětlil mi, že se jedná o příliš komplexní hru. Systém speciálních vlastností, kouzel. Zvláštní formace, gangy, guildy atd. Jde o hru, kterou když si chce člověk vychutná a plnohodnotně zahrát, musí se jí i plnohodnotně věnovat. Tzn. určitě ne občasné hraní. Místo toho je potřeba hrát často, kvalitně. Naučit se pravidla, speciální schopnosti. Kombinace jak boostit, čarovat, používat formace.

Takže jaký je závěr? Po roce dohadování o tom, jaký gang koupit, zůstanu opět pouze u myšlenky a kupovat nebudu nic. Pokusím se někde shlédnout několik her a pak se uvidí.

Ve hře zůstává...

... Infinity?

Pokud tohle bude číst zkušený hráč Malifaux, poprosím o fundované komenty. Díky.












7 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Nejsem žádnej zkušenej hráč, ale máš pravdu, není to jako Wings of war. Naopak je to hra celkem komplikovaná. Je to tím, že každá figura umí mnoho věcí (schopnosti, útoky, speciální akce...). Což může mnoho lidí odradit. Ale jsem rád, že to mám doma. A díky zaměření i do hororu je to pro mě to pravé. Jen mě mrzí, že je málo lidí co by se tomu věnovalo...

    OdpovědětVymazat
  3. Kolik lidí to asi hraje? Ne snad v republikovém měřítku, to asi vědět nebudeš... ale třeba v Tvém okolí... KOlik vás je?

    OdpovědětVymazat
  4. No z mých známých, nebo lidí s kterýma se potkávám 8-10 lidí. Ne všichni jsou ovšem z blízkého okolí a bohužel morálka lidí upadá. Někteří sotva hrajou hru od GW natož pak Malifaux... Z čehož moc radost nemám.

    OdpovědětVymazat
  5. V ČR je asi 60 hráčů, co jsem dal dohromady.
    A nevím jestli tedka aktivně hrajou.

    Každopádně, pokud to člověk nechce hrát kompetetivně, tak se tomu nemusí věnovat na plnej úvazek..

    Prostě si vezme pár modelů, co tak k sobě jdou a zkusí to jestli to vyjde..:-)

    Já rád hraju s modelama, který se zas tam moc nepřekombujou..

    Ale jdou tam udělat slušný komba.
    Což když protivník dělá komba, tak je dobrý vědět, co má na stole a taky co mám já na stole, jak se to dá zkombinoat dohromady.

    Takže na stole 8 modelů na každý straně.
    Každá 8-15 schopností či věcí, co může dělat.
    Tak na to člověku trošku zamotá hlavu...

    Obecně to člověk bere tak, že hele tamdleta je hustá čarodějna, nic na ní neplatí jen střelba.. a háází oheň na všechny strany v pěti variantách a je immuní vůči magii..
    Takže pravidlo 1 nepřibližovat se. Když se příblíži tak střílet, a když už střílet, tak se fakt snažit, jinak je člověk mrtvej.
    No jenže tam má taky nějaký postavy kolem... a je to ..:-)

    Jako ta hra není špatná. když se hraje s někým, kdo má už trochu v krvi mechaniky, tak to odsejpá a za hodinu může bejt vymalováno..:)

    Jedi

    OdpovědětVymazat
  6. jen k tomu divokému západu.. divoký západ a steam punk jdou dohromady... stačí se kouknout na film wild wild west, což je myslím typickou ukázkou steam punku

    OdpovědětVymazat
  7. S tím nemám problém. Jen si myslím, že když se řekne Steampunk, ne každý si hned představí divoký západ a Wild Wild West.

    OdpovědětVymazat