Počet zobrazení stránky

neděle 10. ledna 2016

Bitva o lesíček

Ahoj,
v pátek 8.1. večer celkem příjemná hra FoW. Stavil se Michal. Hrálo se na 1350 pts. Bohužel jen na malém stole 4x4 a to byla celkem mačkačka. Navíc herní plocha neodpovídala misi, kterou jsme hráli.

On hrál za UK a měl asi 16 Shermenů z nichž asi 3 Firefly. Dále pak US paratroopers.

Já hrál 5x Stug III, 1 Tiger, 2x Pak 40, 2x panzer grenadiers a to je asi všechno.

Mise: No Retreat (defensive battle) a bohužel jsem byl attacker.
Můj deploy 12", deploy defendera až do poloviny hrací plochy, uvnitř obdelníková zóna pro 1 + 1 objective.

Dle pravidel dal defender část platoon do rezerv, ze zbylých na herním stole dal US paragány jako Ambush.

Můj deploy: 5 Stugů roztaženo od mého levého křídla až mírně ke středu: na střední části - v prostoru statku - jeden Tiger a 2x Pak 40, každý do jiného směru. Jedna pěchota u statku, směrem k lesu uprostřed. Druhá pěchota na mém levém křídle, u Stugů, směrem před lesem.

Michalův deploy: 1platoona 3x Sherman, 1x Firefly na jeho pravém křídle zcela v rohu, poblíž i jeho HQ. Tzn. vše téměř naproti Stugům a jedné platooně

pěchoty. Zapomněl jsem na moje HQ, krčí se ve statku.

1. kolo - Jelikož jsem attacker, nechce se mi moc čekat na Michalovo Ambush a rezervy. Proto se tlačím se Stugy dopředu a spoléhám na čísla a špatné kanóny Shermanů. Stugy na levé straně vyjedou kopec a následně si mám pocit jednou práskly na Shermany. Obě pěchoty doublují k(do) lesíkům. Ta nalevo mám pocit doběhla. Platoona uprostřed se zastavila těsně před lesem. Tiger si popojel o 8" a nevidí.

Michalovi se to nelíbilo, zejména postup pěchoty na středu. Mohl bych vniknout do lesa a celkem pěkně schován v lese se usádlit u objectivu. Jeho ambush US paratroopers proto směřuje do tohoto lesa, Dost hluboko, abych ho neviděl (pozn. do lesa a z lesa je vidět pouze 2" daleko, on byl 4").

Dále háže na rezervy a padne mu 5, tzn. jedna platoona dle jeho výběru z rezerv přijíždí. Najednou je na stole víc Ronsonů (pozn. Ronson byl oblíbený US benzínový zapalovač. UK Shermany ovšem poháněla nafta), než Stugů a nemám z toho dobrý pocit. Následně ještě v komand fázi se pokouší přesvědčit tankmeny, aby se vrátili do nakřápnutého Shermana a mám pocit, že fail.

Jeho střelba mi ovšem radost neudělala, dva tři hody a hoří mi dva Stugy. Zejména skupina Shermanů, která se nepohybovala, se vycajchnovala, poněvadž si může rerolnout to, co nehitlo.

2. kolo a další už mi splývají, nicméně je to vskutku zábava. Na mém levém křídle postupně dochází k menší tankové šarvátce. Stugy vykydlej jednu platoonu Shermenů, aby sami záhy vzpláli plamenem pekelným. Pěchota v jejich blízkosti kempuje v lese a Michalovi se očividně nezdá nebezpečná. Tady je dobré podotknout, že oněch několik zničených Shermanů vrakuje poblíž druhého objectivu.

Na středu můj Tigřík - nikoliv Vaska, ale Kurt - propagačně pálí na skupinku Shermanů. Ze 4 ran za celou hru 2x hitnul a z toho 1x zničil. Sám se konce hry dožil bez škrábance. Granátnící před lesíkem, který je přehlcen americkou angličtinou hovořícími zelenými mužíky, schytávají právě od nich první palbu. Tady v tomto místě se projevuje zkušenost obou pěchot, protože padá obrovské množství hitů na obou stranách a stejně tak sejvů. Nakonec amíci odpadávají a vše vyústí v zapinování amíků a násladný assault němčourů. Po férovce na nožíky a naostřené lopatky zůstává stát několik týmů granátníků a provádějí konsolidaci tím nejsprávnějším směrem. Žel bohu objective byl též v dosahu Shermanů.

Zkratkou rychle zpět na levé křídlo. Po tancích Stug je veta a možno viděti jen pouze několik doutnajících vraků. Ovšem přichází ten správný čas, aby granátnící z lesa v této oblasti vyklusali ven k objectivu, je totiž 5. kolo.

Cestou schytají nějakou čočku, ale nejsou pod půlkou. Závěrečné 6. kolo Michal bohužel prokaučoval a udělal taktickou chybu. U platoony Shermanů, která mohla k volnému objectivu v klidu dojet, obětoval právě tento pohyb a rozhodl se střílet s tím, že moji pěchotu, která se mezitím k objectivu přikradla, vystřílí.

Bohudík se to nepovedlo a následující kolo - 7. kolo začínám zcela sám a nerušen u objectivu. Plácáme si rukou, konstatujeme, že i když stále s nedostatky v pravidlech, byla to asi nejzajímavější hra. Vskutku zábava královská.

Kdyby Michal neudělal tu chybku a k objectivu se posunul, jistojistě by vyhrál.

Bylo to super, děkuji a těším se na další hru, tentokrát už i na správně velkém stole.

Večer jsme ukončili partičkou Summoner Wars, kterou vyhrál Michal.






Žádné komentáře:

Okomentovat