Počet zobrazení stránky

pondělí 18. června 2012

Jak Napoleon na Grillhammeru?

Mam-li být upřimný, měl jsem celkem strach brát Napoleona na GH. Obava z posměchu od posměváčků byla. Obava, že někdo hru pravidlově rozebere a zničí byla taky. Rovněž nebylo jisté jestli bude chtít vůbec někdo hrát....
Nakonec jsem byl celkem spokojen. Relativně dost lidí se vyptávalo a když už nic tak alespoň pozitivně hodnotili snahu a provedení. Různí hráči a diváci se vyjadřovali (dobře) k modelům. Bylo i několik lidí, kteří chtéli zahrát.


Napoleon se hrál. A to tak, že mi to stačilo. V pátek jsem hrál se Zdendalinim. Na tuhe hru jsem se téšil, protože právě s tímto člověkem jsem pravidla konzultoval. V sobotu jsem hrál s jedním maníkem, který byl do té doby wargamingem nepolíbený. Hru hodnotil kladně (zábavná, strhující, spád a potřeba přemýšlet).
Třetí hra v neděli. Byl jsem potěšen, protože Zdendalini si přišel sám s dotazem na hraní.
Jasně, srandičky a la Rybník prohrál ve hře, kterou si sám udělal :-D , úšklebky nad systémem řazení kostek, atd. to všechno bylo cajk. Nic hrozného. Já jsem spokojen s tím, jak to proběhlo. Občas někdo přihlížel, jak hrajeme, občas se někdo zeptal...
Důležitá byla otázka "Proč?". Protože byla tady u nás poptávka po velmi levné, jednoduché a české hře. Systém hry není převzatý, ale zcela vymyšlený (by Rybnik). Pravidla ještě k dispozici nebudou. Do pravidel potřebujeme ještě zakomponovat některé změny.
Taky bych byl nerad, aby si nékdo stáhnul pravidla, upravil si je začal je distribuovat sám. Nevíte jak to ošetřit? Něco jako autorská práva? Nechci si moc fandiť, ale věnoval jsem se tomu napilno už půl roku.
Závěrem jen Zdendaliniho resumé (parafráze):
"Jsem překvapen, nadšen a jedná se o wargaming"
A poděkování Zdendovi, protože on mi při psaní pravidel dával podporu, četl je konzultoval, vymýšlel alternativy.

3 komentáře:

  1. Nějak moc se v tom nevyznám, ale řekl bych, že ideální formou duševního vlastnictví, bude bude volné šíření s tím, že ty jsi autor, dílo se nesmí používat ke komerčním účelům a není ho možné (pod tvojí značkou) měnit.
    Předpokládám, že budeš jen rád, když bude víc lidí hrát tvoji hru a taky nebudeš proti, když se ti budou ozývat fanoušci s návrhy na možné změny.
    Ale fakt nevím, jak se této licenci přesně říká.

    OdpovědětVymazat
  2. Tady je odkaz na licenci Creative Commons
    http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/cz/

    OdpovědětVymazat