Nejčastější herní pomůcka, která nám pomáhá určit eliminaci nepřítele je hrací kostka. A nejčastěji jsem se setkal s použitím klasické šestistěnné kostky (K6, nebo D6). Některé hry používají K20 a je tu i hra, která kostky nepoužívá vůbec. Místo kostek má karty.
A teď začne střelba! Kýbl kostek připravit a jde se vrhat! |
Ale trochu začarujme a dejme tomu, že nám padlo 5! Hurá, zásah! Ovšem často to ještě nic neznamená. Ve hře Warhammer 40000 nastupují další mechaniky. Musíte vzít statistiku zbraně, kterou jste stříleli a statistiku cíle - konkrétně Toughness.... řekněme "odolnost". A tak dejme tomu, že síla vaší zbraně je 4, Toughness cíle je taky 4. Musíte vzít znova K6 a hodit 4+ (řečeno pravidly).
A protože Vám přeje štěstí, padlo přesně 4! Ale ani teď ještě není protivník mrtev. Nyní bude následovat hod K6, který provede cíl. Jedná se tzv. SAVE, který nám určí zda "trefený" model přežil - kupříkladu díky své neprůstřelné vestě, brnění, Dejme tomu, že Save protivníka je 3+. No, protivník hází a na K6 padne 4 a cíl přežil.
Celý tento popis je velká zkratka. Pravidla W40K jsou komplexní a aktivní hráči W40K by teď spoustu věcí doplňovali a upřesňovali. Pro zjednodušenou představu to asi stačí.
Všechna ta čísla a hodnoty, které musíte hodit, jsou součástí pravidel a různé jednotky je mají různé.
Oproti značnému množství hodů ve Warhammeru 40000 má hra ToyFight pouze dva základní hody. Hod na střelbu a hod na minutí. Váš model v této hře střílí. Má dva výstřely - tzn. 2x K6. Hodíme a padne číslo 5 a 2. Cílený model provede hod na minutí. Hodí 4 a 3. Nyní se kostky seřadí podle velikosti hodnot k sobě
Hod na střelbu: 5 - 2
Hod na minutí: 4 - 3
5 zabije 4, ovšem 2 neublíží 3. Cíl je mrtev. Pokud by na minutí místo 4 padla 6, cíl by přežil. Pokud by místo 4 padla 5, došlo by k rovnosti mezi hodem na střelbu a na minutí. Tzn. hod by se opakoval.
Ke hře ToyFight potřebujete jen několik kostek. |
V karetní hře Summoner Wars (vlastně to karetní hra není, je to hra s miniaturami, ke které nejsou miniatury a tak jsou natištěné na papírových... "kartičkách" :D ) se k určení eliminace protivníka používají opět K6. Základní pravidlo říká, že se hituje na 3+. Jediný hod kostkou a když to padne protivník je mrtev. Může se tak zdát, že se jedná o velice rychlou tepačku. Naházet na kostkách 3+ to není zas tak těžké, jako třeba... 4+... Ale není tomu tak, u hry se poměrně hodně taktizuje. Je to vskutku dobrá a zábavná hra.
S Flames of War jsem měl z počátku problém, protože cíl se hituje ne podle toho jak dobrý je střelec, ale jak dobrý je cíl. Zní to divně, ale je možné si to představit tak, že zatímco nováček jen tak postává a chodí sem a tam - proto se na něj střílí dobře - veterán se perfektně maskuje, kryje a uhýbá - proto se na něj střílí hůř. Dá se na to zvyknout.
Bez kostek by to nešlo... |
1. Conscript - je li na ně stříleno, musíme hodit 2+
2. Trained - hitujeme na 3+
3. Veteran - hitujeme na 4+
K tomu všemu jsou zde další mechanismy, které nám ono hitování ztěžují. Takže, když bude takový veterán za polovinou dostřelu našeho tanku, hitujeme na:
4+ protože je to veterán, 5+ protože je za půlkou dostřelu. Musíme tedy hodit 5+ pro zásah.
A když toho veterána schováme do nějakého krytu:
4+ protože je veterán, 5+ protože je za půlkou, 6+ protože je v krytu. Musíme tedy hodit 6+ pro zásah.
Pokud se nám povede z našeho tanku trefit veteránský nepřátelský tank, bude následovat hod na zjištění, zda zásah tank penetroval - jedná se o určitý druh save hodu. Provádí jej tedy zasažený veterán. Když sejvne, hitnutý tank je zachráněn. Když nesejvne, provede se poslední hod - efekt penetrace a ten může být výbuch, nebo přinucení osádky tanku opustit vozidlo.
No co toto? |
Žádné komentáře:
Okomentovat