Summoner Wars
Před Vánoci se mi dostala do ruky hra
Války Vyvolávačů (Summoner Wars) a protože se mi zdá docela
zajímavá, rozhodl jsem se s vámi podělit o tuto hru malou recenzí
a svými postřehy.
Hra je na našem trhu již nějakou
dobu, pochází od autora Colby Dauch, který není na poli deskových
her nováčkem, vydavatelem této hry je Plaid Hat Games. Teprve
nedávno ji také u nás vydala firma MINDOK. Která ji lokalizovala
do češtiny (základní sada + 3 herní balíčky dalších ras).
Podle zpráv na internetu by měly být časem přeloženy i další.
Obecné informace
Poměrně malá
startovní krabice obsahuje vše potřebné pro hru dvou hráčů,
kostky, žetony zranění, bitevní plán a dva balíčky karet. Jsou
to dvě rasy a to Fénixoví Elfové a Stepní Orkové.
Hra je určena
primárně pro 2 hráče. Pravidla umožňují hru více hráčů,
ale v podstatě jde jen o nastavování hry pro dvě strany.
Herní doba se
pohybuje okolo 30 minut až 45 minut. Hrál jsem několik partii a
většinou bylo do 35 minut odehráno.
První dojem
Na první pohled
mě trochu odradila grafika, není moc povedená. Nakonec jsem si na
ni ale zvykl. Také herní deska (bojiště) působí trochu sterilně,je z tenkého papíru který se rád krabatí.
Jak se to hraje
Hra je rozdělena
na kola, ta jsou rozdělena na několik fází. Na začátku svého
kola vyvoláváte jednotky, kouzlíte. V další fázi pak
uskutečňujete pohyb jednotek a posléze provádíte útok. Který
probíhá klasicky hodem kostek. Na konci kola pak odhazujete z ruky
karty do manového banku, tyto karty vám pak tvoří bank z kterého
pak platíte cenu vykládaných jednotek. To vás tedy neustále nutí
přemýšlet kolik karet zahodíte a kolik karet si necháte v ruce,
potažmo jaké karty to budou.
Po dobrání
balíku si totiž musíte vystačit z jednotkami, které máte na
stole. Žádné opětovné zamíchání a použití balíku se
nekoná.
Karty ve vašem
herním balíku se skládají ze třech základních tipů a to jsou
karty jednotek, karty zdí a karty kouzel. Jednotky jsou rozděleny
na jednotky bojující na blízko, na dálku a na hrdiny. Hrdinové
jsou většinou drazí ,ale zato disponují unikátními vlastnostmi,
které jsou schopny rychle změnit poměr sil na bojišti. Karty
kouzel vám umožňují zahrát v průběhu tahu kouzlo, které vás
například nějakým způsobem dočasně zvýhodní či znepříjemní
život soupeři. Konečně karty zdí můžete vykládat na bojiště
do míst, kde chcete na bojiště nasazovat své jednotky, nebo do
míst kde chcete omezit pohyb soupeře, protože zdi jsou velice
odolné a brání soupeři v pohybu.
V herním balíku
se také nachází jedna jedinečná karta vyvolávače, kterého
reprezentujete Vy jako hráč. Pokud vám vyvolávače někdo zničí
hra končí. Tito Vyvolávači mají speciální vlastnosti, které
ovlivňují strategii celé rasy. Je tedy na zvážení zda si ho
šetřit až na závěr bitvy, či ho poslat do boje a riskovat jeho
eliminaci.
Bitva v plném proudu |
Celkový pohled a můj názor
Krabice je poměrně
malá, tak že ji můžete vzít ven. Lehká příprava a vysvětlení
pravidel vám zabere tak patnáct minut. Hra je poměrně dost
taktická, (odhazování karet, správné nasazení jednotek ve
správný čas na bojiště atd) tak že musíte dost plánovat
dopředu,což může být plus, ale někoho to může i odradit.
Každý národ má
svoji vlastní strategii a i když jsem si myslel ,že hra je za
Fénixové Elfy dost nevyvážená, nebylo tomu tak. Po několika
hrách jsem začal Orky konečně masakrovat. :)
Hru můžete
pořídit do tří stovek, což je dle mého moc pěkná cena.
Dobré je i to, že
lze dokoupit i další národy a doplňky které vám obohatí hru.
Závěrem dle mého názoru
+ Malá krabice, dobře se přenáší.
+ Jednoduchá pravidla které se dají rychle
vysvětlit
+ Poměrně velká znovuhratelnost
+ Velká dávka taktiky
+ Za každou rasu odlišný styl hraní
+ Hra je vyvážená.
- Nepříliš povedená grafika kartiček a
bojiště.
- Občas může hra ke konci malinko váznout
- Startovací set obsahuje pouze dva národy
kde si nemůžete stavět balíčky.
Hru bych doporučil všem co rádi taktizují.
Zde nemusíte nic složitě studovat ani připravovat, můžete
rozbalit na stůl a hned válčit.
Vrba
Žádné komentáře:
Okomentovat